Followers

Wednesday, June 30, 2010

saat ini~

Assalamualaikum wbt.


Alhamdulillah.seinfiniti kesyukuran kupanjatkan kepada Allah swt di atas segala nikmat dan rahmat kurniaanNya.
Seperti setahun yg lalu..xde bnda yg berubah.semuanya tetap sama..huhu. Pada saat dan ketika ini,mereka semua pergi menunaikan kewajipan masing dan tinggallah diri ini berseorang di rumah.. Kalau diceritakan kisah ini kpd org lain,sumpah mesti mereka kan ckp boring sgt2,tp pape pn..rumahku syurgaku..emm,dlm syurga akn rase boring x? hmm,mne lah tau kn sbb xpnh msuk syurga lg,tp insyAllah kita semua akn menuju ke sana satu hari nnti..amiin.


dari jam 7 pg td smpailah skrg, pkul 2.45 ptg..ana duduk sorg2 kt umah b'tmnkan burung2 kt tepi umah ni..huhu..ble lah dyorg sume ni nk blik? hmm..sume dh siap dh..huhu..sblum mereka semua pg skolah pg td,smpat lg ana tnya kt izzah..


along   : awk nk g skolah ke ari ni? sy nk duk ngn sape kekg?
izzah    : xpe r,ptg nnt sy blik smula..sy beli makanan kt awk ek..


gelak je lah dgr izzah ckp..ap dy ingt along dy ni bdk kecik ke? semalam izzah dh x pg skolah.dy ckp dy nk mtk cuti. pandai je die ek? suke ati nk mtk cuti..satu bnde yg paling x thn,izzah dh mkin pndai ckp..ckp non stop mcm xrse pnt lngsung.tdo je bri snyap sket. tyme tdo pn ad mslh gak..


izzah   : mlm ni sy nk tdo ng awk lah..
along  : bakpe awk nk tdo ngn sy?
izzah   : sbb sy lame doh dok tdo ngn awk
along  : kekg ummi nk tdo ngn spe plok?
izzah   : ummi tdo ngn abh lah...=)


ok lah 2..tdo lah dy dgnku..tp dh nme bdk kecik lg,tdo mmg xley statik.stiap satu jam ana akn t'bgn utk angkt dy ke posisi yg asl sbb dy hmpir2 nk jtuh ktil.tp malam td x smpat nk angkt sbb dy mmg dh jtuh n pandai pulak dy bangun dn naik ktil sndiri..huhu






hmm...sbnrnye xde bnde sgt yg nk tulis,tp atas permintaan seorang shbt utk ana m'update blog..


dh bnyk dh org tnye,ap plan utk cuti ni? jujur ckp sbnrnye xde plan pape pn..juz nk kne mengulang quran je..tp plan lain mmg xde lngsung. blik pn sbb nk jmpe fmly. Ad plan utk turun smap,dq n uia..tp malangnye...ummi n abah x bg..so............hahaha. abah ckp duk kt umah je,rehat2 kt umah..sebenarnye mmg satu masalah dari dulu smpai sekarang..ana mmg ssh nk dpt perlepasan utk kua umah,maybe sbb ank kesayangan kowt..hehe n ana plak juz sami'na wa ato'na..xnk ckp pape...


pape pn moga2 hari yg akn dtg ini dipenuhi dgn rahmah wa barakan dr Allah swt. diri ini x lain hanya ingin menjadi hamba yg taat kepadaNya dan anak yg solehah kpd ummi dan abah..


buat sahabat2,kakak2,adik2,mama, dan ibu yang masih berjuang,ana doakn semoga anda semua membuat yg terbaik..bittaufiq wannajah..amiin..

“Ya Allah, ampunilah dosaku serta dosa kedua ibu bapaku serta kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihaniku ketika aku masih kecil, Ya Allah, bantulah seluruh umat islam di atas muka bumi ini dalam setiap perkara yg mereka lakukan walau di mana sahaja mereka berada"

5 comments:

hidayah yussof said...

aceh...update gak akhirnya..ana gembira enti gembira....haha

dalila said...

ececeh enti..
tulaa ana kate, jangan balik lg..
tunggu ana dulu..
kan dah boring tuh duk umah..
haha=P

ummuhabibahsulaiman said...

ana x ckp pn boring..huhu..klu tnggu enti blik,lg boring kot..sbnrnye enti jelez kn ana blik dlu dr enti..huahuahua..

izzah said...

hai along kecik..meh sini jln ke ktn..barulah xboring...(mode:menyibuk di blog org =P)

ummuhabibahsulaiman said...

hehe..insyAllah,klu umi abah bg pergi, along datanglah=)