Followers

Saturday, February 19, 2011

pagi ini~

Assalamualaikum wbt..


Alhamdulillah,bgn pagi-pagi dapat menghirup udara yg segar tanpa perlu membayar satu sen pun..huhu..Alhamdulillah...terima kasih Ya Allah...


pagi td,macam biasa..bangun dan terus buat pape yang patut..masuk dapur dan tolong ummi sket. Setiap hari,bangun pagi dengan fikiran yang penuh dgn perkara yang perlu di buat..hari ini pun sama,xtau la apa yang xkena pg ni,ummi mntk tolong buat acar,tp pergi ambil air cuka tu dan buat air sirap untuk izzah...hampir-hampir je izzah nk minum air tu...tak pasal-pasal kena berceramah panjang dgn ummi di awl pagi=) tulah..len kali,fikiran tu fokus..orang cakap,dengar..jgn duk fikir benda lain...huhu~


seperti biasa jgk..mcm hari-hari sebelumnya dan tahun-tahun sebelumnya,waktu-waktu mcm ni semua org pergi sekolah..tp yang bezanya skg ni tak sunyi sgt sbb ada orang yg meneman..acik n abgtam duk kt umah...nasib baiklah ada jugak yg menemannya sebab besenya hanya laptop dan katil je peneman yang setia...emm,cuma yang len sket skg ni..setiap hari lebuh kurang pukul 8 pg dan 2 petang kena pergi rumah ayah dan ajak ayah makan..begitulah rutinku sepanjang balik kali ni.....(^_^)


utk balik nnt,semua da setel..insyallah..tp...satu mslh tiba-tiba menjelma..kunci rumah xde.emm,satu hal pulak nak dapatkan kunci rumah ni.pape pun,mntk Allah permudahkan supaya boleh balik n masuk rumah n masuk bilik dengan selamat...kan dayah??huhu...









izzah demam semalam...senyap je dia baring atas katil..sepatah perkataan pun tak keluar dari mulut dia...bila petang menjelma,demam pun dah kebah...dan dah boleh tolong menolong lg tu=)



video


kali ni jgk satu ketakbiasaan terjadi..huhu..biasanya klu nk kn beefsteak slalunya makan kt McGyver je..tp disebabkan gemar yang amat pada masakan tersebut,terpaksalah belajar membuatnya...





McGyver punyer...




Darul Mubarak punyer~


Alhamdulillah..bila dihitung-hitung kembali,banyak sgt2 nikmat Allah yang dapat kita kecapi...tp seperti yang telah termaktub di dalam Al-Quran....sgt sedikt dari kalangan kita yang bersyukur...bila terkenangkan saudara-saudara di Palestin,memang teramat jauh bezanya dengan situasi kita sekarang.Teringat ketika berada di Mesir dalam keadaan Perintah berkurung dan rusuhan di sana-sini,keadaan ni pun sudah cukup untuk menyesakkan dada apatah lagi keadaan di Palestin di mana setiap hari bom-bom dilepaskan...sama-sama lah kita berdoa utk kesejahteraan saudara-saudara kita...insyallah.








No comments: