Followers

Saturday, March 26, 2011

~ 5 hari ~

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...


Seminggu dah berlalu..ada lagi berminggu-minggu....kadang-kadang rasa agak tertekan=) kelas makin pack. Baru 2 hari masuk kelas,doktor dah cakap nak wat exam...bila rasa penat,letih..teringat nasihat yang pernah diberikan oleh seorang teman..-kita berehat kat 'sana'-


walaupun kelas pack smpai xley nak buat benda lain -_-"..tapi Alhamdulillah,hati masih boleh lagi terisi. lagi2 bila belajar psl tubuh badan manusia ni,lagilah kena selalu bersyukur pada Allah..setiap benda yang begitu complex nak kena belajar sampai 7 8 tahun,tp hanya boleh diciptakanNya dengan sekelip mata=) begiti tearasa begitu kerdil dan hinanya manusia ni..tp amat menyedihkan kerana ramai yang tak bersyukur.sekejap sedetik lintasan hati Dia boleh tarik nikmat kesihatan yang ada pada kita,Dia boleh stop heart beat,boleh cut blood flow to the brain...tak boleh nak bayang apa yang akan terjadi.


Sama-sama kita berfikir dan muhasabah selagi masa masih ada. Jika ada sahabat datang menegur,terimalah..tu tandanya Dia menghantar sahabat sebagai wasilah untuk membaiki diri..sebelum kita mendapat teguran direct drpdNya..


~ putus asa seperti kita telah gagal...tapi jika belum berputus asa bermakna kita masih lagi belum gagal~
dan disebalik kesusahan,pasti akan ada kesenangan....
(rindu ummi abah..rasa mcm nak sekolah tepi rumah je ^-^")



2 comments:

[loveyourlife] said...

takela ummu, dah keje nnti,keje dekat2 dgn rumah :)

hamba kepadaNYA said...

huhu...xpe,nnt jd surirumah terus..xyah keje2 da=)