Followers

Thursday, March 3, 2011

~ renungan buat diriku dan dirimu ~

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani


" Sesungguhnya Allah membeli daripada orang-orang mukmin, diri dan harta mereka denganmemberikan syurga untuk mereka. Mereka berperang di jalan Allah sehingga mereka membunuh atau terbunuh. Itu menjadi janji yang benar daripada Allah di dalam Taurat, Injil dan Al-Quran. Dan siapakan yang lebih menepati jani selain Allah? Maka bergembiralah dengan jual beli yang kamu lakukan itu dan itulah kemenangan yang besar "

~ Surah At-Taubah : 111 ~


Adakah ada jual beli yang lebih menguntungkan melainkan jual beli dengan Allah swt? Allah offer utk membeli drpd kita diri kita sendiri dan harta kita dengan menukarkannya denga syurga...fikirkan-fikirkanlah..adakah benda yang lebuh nikmat selain daripada dapat mengecapi syurga Allah?


" Hai orang-orang yang beriman,jika kamu menolong agama Allah,nescaya Dia kan menolongmu dan memperkukuhkan kedudukanmu "

~ Surah Muhammad : 7 ~


Daripada Abu Said Al-Khudri R.A, katanya " Aku mendengar Rasulullah saw bersabda yang bermaksud: ' Iblis berkata kepada Tuhannya: Demi keperkasaanMu dan keagunganMu,aku akan selalu menyesatkan anak keturunan Adam selama mana roh masih berada di dalam jasad mereka. Allah menjawab: Demi keperkasaanKu dan KeagunganKu,Aku akan selalu mengampuni mereka selagi mereka meminta ampun kepadaKu.



renung-renungkanlah....


No comments: