Followers

Wednesday, November 11, 2009

^lapang sebelum sempit^

setelah sekian lama t'leka dgn kehidupan,keseronokan dan kenikmatan dunia..
kini aku sedari...waktu lapang sebelum datangnya waktu sempit..
dalam keadaan masih menyesuaikan diri dgn persekitaran dan suasana yang baru,jadual kelas yang begitu padat..kadang-kadang aku t'pk,berapa bnyak lg masa yang masih tinggal buatku?

keadaan persekitaran dan masalah yang datang b'tubi-tubi mkin mematangkan diriku..aku rasa sungguh b'untung dan b'tuah..TERIMA KASIH YA ALLAH..aku begitu b'syukur kpd-Mu..

t'ingat kenangan ketika zaman sekolah dahulu,waktu datang setiap hujung minggu adlh saat yang paling dinanti-nantikan,boleh rehat puas2,boleh enjoy..boleh pg outing..jln-jln ngn kawan..tp skg..setiap hari adlh hari yang amat memenatkan..baru terasa pentingnya dan nikmatnya wakty lapang sebelum tibanya waktu sempit..

berada di tempat yang begitu asing amat menguji keimanan dan kesabaranku.tp semua ini adalah lumrah dan takdir yang telah ditetapkan buatku.hanya yang boleh ku katakan,aku bersyukur dan amat bahagia dengan apa yang aku miliki sekarang..Alhamdulillah..terima kasih wahai Tuhanku..

Ya Allah,sekiranya setiap ujian,dugaan dan cubaan yang Kau berikan kpd ku sebagai wasilah untuk aku lebih taqarrub dengan-Mu,sesungguhnya aku rela di uji krn aku amat yakin dan percaya Kau akn sentiasa berada di sampingku..

TERIMA KASIH YA ALLAH...

No comments: